שורת החלטות היסטוריות אושרו במועצת מקרקעי ישראל

איתי גדסי No Comments on שורת החלטות היסטוריות אושרו במועצת מקרקעי ישראל

אושר בישיבת מועצת מקרקעי ישראל: הגדלת תקרת ההנחה בפריפריה, הרחבת היצע הדיור להשכרה וחתימה על הסכמי גג במגזר הכפרי. השר גולדקנופף יו"ר מועצת מקרקעי ישראל: "החלטות אלו יעניקו כלים משמעותיים בדרך לפתרון מצוקת הדיור לטובת כלל אזרחי ישראל, יחזקו את ההתיישבות בנגב ובגליל ויסייעו לזוגות הצעירים"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שורה של החלטות היסטוריות אושרו בישיבת מועצת מקרקעי ישראל, שהתקיימה בראשותו של שר הבינוי והשיכון ויו"ר המועצה יצחק גולדקנופף.

במהלך הישיבה, אישרה המועצה החלטה משמעותית להגדלת תקרת ההנחה הניתנת ביישובי הנגב והגליל, לסך של 850,000 ש״ח במקום תקרה של 450,000 ₪ אשר הייתה נהוגה עד כה. כמו כן, אושרה הנחה נוספת של עד 5% במקרים בו ערך הקרקע עולה על 1,000,000 ש״ח, וכן הנחה לחיילי מילואים. החלטה זו תקל על הזוגות הצעירים ותחזק את התיישבות בנגב והגליל.

כמו כן, במטרה לחזק את היישובים הכפריים בנגב ובגליל, הועברה החלטה תקדימית שתאפשר למועצות אזוריות לחתום על הסכמי גג בהיקף מינימלי של 850 יחידות דיור, ובכך לקבל תקציבים לפיתוח תשתיות ובניית מוסדות ציבור בהיקף נרחב.

ההחלטה מתקנת החלטת עבר שהתקבלה בממשלה הקודמת, ולא התאימה למציאות בשטח. התיקון הועבר תוך הבנה של חשיבות המגזר הכפרי והרצון לעודד בו שיווקים, במקביל לשמירה על צביונו ועל הגידול הרב דורי.

בנוסף, אושרה בישיבה החלטה נוספת לשם הגדלת היצע יחידות הדיור להשכרה לפיה, במכרזים החדשים של דיור להשכרה בכלל הארץ וכן במכרזי מחיר מטרה בפריפריה, תינתן אפשרות של פריסת תשלומים לתקופה של עד שנתיים, על מנת להגדיל את היקף העסקאות גם בדיור להשכרה תוך התאמה לתנאי השוק הנוכחיים. שונה מחיר המינימום גם במכרזי הדיור להשכרה, וזאת על מנת להגדיל את היצע הדיור להשכרה ולבלום את עליית המחירים.

יתרה מזו, אושר צעד נוסף לשם עידוד מיזמי השכרה לפיו כהוראת שעה אושרה הגדלה של זכות הייזום המוענקת כתמריץ במסגרת פדיון קרקע לעד 40% מהשווי היחסי של הקרקע המושבת במצבם לפי התכנית, לשם הקמת מיזמי דיור להשכרה במגרשי ההקצאה בפטור ממכרז.

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף יו"ר מועצת מקרקעי ישראל: "העברנו שורה של החלטות היסטוריות בישיבת המועצה, החלטות אלו יעניקו לנו כלים נוספים ומשמעותיים בדרך לפתרון מצוקת הדיור לטובת כלל אזרחי ישראל, יחזקו את ההתיישבות בנגב ובגליל ויסייעו לזוגות הצעירים בהשכרה ובקניית דירה, לצד הוקרה של חיילי המילואים שתורמים מזמנם וממרצם למען מדינת ישראל. אני מבקש להודות לחברי המועצה על הנכונות והשותפות לדרך".

יעקב קוינט מנהל רשות מקרקעי ישראל: "ההחלטות שאושרו בישיבת מועצת מקרקעי ישראל הינן חלק ממאמצי הרשות להמשיך ולהגדיל את שיווקי הקרקעות למגורים ברחבי הארץ. כפועל יוצא, תנופת הבנייה בפריפריה תעלה מדרגה ותעודד את הפיתוח באזורים אלו בדגש על הנגב והגליל. רמ״י תמשיך להסיר כל מכשול ולקדם פתרונות לכלל צרכי המשק הישראלי למען אזרחי המדינה. בהזדמנות זו, נאחל שנה טובה, שגשוג ופריחה לכל בית ישראל״.



0 תגובות